28 Ocak 2015 Çarşamba

HOŞ GELDİN TATİL- AĞLAMAK İSTİYORUM!!!... 

Eveet, yarı yıl tatili başladı ama ben daha başında yorgun ve yılmış durumdayım. 
Evde biri ikinci sınıf öğrencisi, biri 2,5 biri de daha neredeyse 1 yaşında olan üç çocukla ne yapacağımı bilemez haldeyim. 
Annelere tatil yok maalesef. 

Ama şimdi ''Öğretmenler 30 çocukla uğraşıyor sen üç çocuktan yılmışsın.'' diye yermeyin beni hemen
Sedat okula gittiğinde en azından bi havası değişiyor çocuğun. Zeyneb de onu özlüyor. Böylece eve geldiğinde pek tartışmıyorlar. Ama şimdi sabahtan akşama kadar hır gür bitmiyor.   
Okul varken en azından sabah  küçüklerle ilgileniyorum. Genellikle biri uyuyup biri uyandığı için çok zor olmuyor. Sedat okuldan gelince de Zeyneb'i uyutup Sedatla ve  ödevleri ile ilgilenebiliyorum.

Küçüklerin uyku ve uyanıklık saatleri birbirini tutmuyor maalesef. Biri uyanıkken diğeri uyuyo genelde. Böyle olunca da dışarı çıkma ihtimal ve olanağımız da ancak birinin uykusuz ve de huysuz olmasını göze almak demek oluyor benim için. Beşiğinden başka yerde kolay kolay uyuyamayan iki çocuğum var benim. Böyle olunca değil dışarı çıkmak, ev ziyaretleri bile benim ve de çocuklarım için zorlayıcı oluyor.

Dışarı çıkmak için en uygun zaman ikisinin(Zeyneb ve Selim)  de daha uzun süre uyanık olduğu akşam saatleri oluyor. Bu sefer de ben yorgunluktan bitik durumda oluyorum. 
Bu durumda en uygunu evde kalıp onları tartışmadan eğlendirecek etkinlik, oyun, uğraşılar bulmak oluyor. Yaş grupları aynı oyunları oynama ve de zevk almaları için her ne kadar uzaksa da bazı ortak oyunlar bulabiliyoruz. Legolar, ahşap bloklar, hamurlar, mozaik oyunları hepsinin eğleneceği bitirim oyunlar bence. 
Fakat bunlar la da kavga etmeden oynadıklarını söyleyemiycem maalesef :)) 

Sevdiğim bir söz var:
''Bir çocuk garip, iki çocuk rakip, üç çocuk ekip olur.''

Bizimkilerin ekip olması için miniğin(selim) biraz daha büyümesi lazım sanırım. Bizde hala rekabet söz konusu çünkü. Sedat ve Zeyneb'in bitmek bilmeyen yarış ve rekabeti hala devam ediyor :))

Tatil boyunca Allahım bana çocuklarıma kızıp hırpalamamam için sabır, onlara yetebilmem için ilham ve güç, kafayı yememem için :)) dayanıklılık ver. AAMİİİN

Tabi bu dileklerim tüm tatil anneleri için de geçerli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız ve sorularınız benim için önemli :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...