23 Temmuz 2014 Çarşamba

İFTAR VE SAHUR TARİFLERİM-5

      


        KAKAOLU, FINDIKLI VE KURU ÜZÜMLÜ PASTA

Malzemeler:
4 yumurta
1 su bardağı şeker
1/2 su bardağından biraz fazla sıvı yağ
1/2 su bardağı süt
3 yemek kaşığı kakao
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı fındık içi
1 çay bardağı kuru üzüm

Yapılışı:

        Kekin hamurunu malzeme listesindeki sıralamayı takip ederek çırpıyoruz. Fındık içi ve kuru üzümü kek hamuruna eklemeden una buluyoruz ki kekimiz pişerken dibe çökmesinler.


        Kalıbı yağlayarak kek hamurunu kalıba döküp önceden ısıtılmış fırında pişene kadar fırınlıyoruz.

   
        Ben baton kek kalıbı kullandım. haliyle hamur kek kalıbına biraz fazla geldi. Hemen fazla hamuru muffin kalıplarına dökerek hepsini aynı anda fırınladım. Biliyorsunuz ki fırının iç kısımı daha hızlı pişirir. Muffinleri fırının kapak tarafına gelecek şekilde yerleştirdim. Böylece muffinlerin kekten daha erken pişmesinin önüne geçtim. Hepsini aynı anda fırından çıkardım.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız ve sorularınız benim için önemli :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...