15 Mayıs 2014 Perşembe

İKİ ÇOCUĞA DA BAKARIM, İKİ EKMEK DE YAPARIM :))
Tam Buğday Ekmeği ve Mısır Ekmeği
        Bu gün S.Eymen'i okula gönderdikten sonra iki küçüklerle evde baş başa kaldık her zamanki gibi. Onların da pek bir uykuları vardı. Tabi biri gece geç yatmış diğeri de sabah ezanına kadar pek uyumamıştı. Hal böyleyken ikisini de uyuttum. Niyetim hem bedenen hem kafa olarak kendimi de dinlendirmekti aslında. Biraz uzandım ama kafam Soma'da göçük altında kalanlardaydı. Rahat edemedim ve kalktım. Kendimi meşgul etmek için bir şeyler aradım. Son zamanlarda benim için trend olan tam buğday ekmeği yapımına giriştim. Tabii aynı anda uzun zamandır denemek istediğim mısır ekmeğini de yapmaya karar verdim.
       33 yaşına gelip de, üstelik mısır ekmeğini seven biri olarak, Üstelik bir de Karadeniz'li bir kadın olarak bu zamana kadar neden hiç mısır ekmeği pişirmedim bilmem. Üstelik kuzularım da mısır ekmeğini kek niyetine  hapur-hupur götürüyorlar. 
      Bu sene ailemiz yeniden mısır ekmeğine sevdalanmış bulunuyor. Annem, kayınvalidem, görümcem habire pişirip pişirip yiyoruz. Ben yoğurda doğrayıp yemeyi, Fatoş'um (görümcem) kahvaltıda zeytinle yemeyi, annemler ise ekmek niyetine her şeyle yemeyi seviyorlar. Hele benim kuzularım pek seviyorlar... Neden ben hiç yapmıyorum diye takıldı aklıma geçenlerde. Sanırım yapan çok olunca benim yapmayışım belli olmuyor  :)) Hep aklımdaydı da sanki beceremiycekmişim gibi geliyordu. Hahhayt yaptım gayet de güzel oldu. Test etsin diye annemlere yollayacaktım ama annem de yapmış bu gün mısır ekmeği.


Mısır Ekmeği
  






     Malzemeler:

  • 3 su bardağı mısır unu
  • tuz
  • sıcağa yakın su
       Bu ölçüyle hamur küçük yuvarlak borcama göre oldu.

      Yapılışı:
      Ekmeği yoğurmadan önce fırınımızı 200 dereceye ayarlayıp ısıtıyoruz. Zira sıcak suyla yoğurup hemen fırınlıycaz. Aksi takdirde zor pişer.
      Mısır unu ve tuzu yoğurma kabına koyup sıcağa yakın su ile biraz cıvık bir hamur elde edecek şekilde yoğuruyoruz.Çok iyi yoğurmamız gerekiyor çünkü mısır unu biraz daha kalın bir undur ve de özleşmesi daha zordur.Suyunu çektikçe biraz daha ekleyerek ekmek hamurundan daha cıvık ama kek hamurundan daha koyu bir hamur oluncaya dek yoğuruyoruz. 
      Yağlı kağıt serilmiş borcama döküp üstünü spatulayı ıslatarak (Bu işlemi elinizi ıslatarak da yapabilirsiniz.)düzeltiyoruz. Piştiğinde düzgün parçalara bölebilmek için spatula veya bıçağın ucunu ıslatarak ekmeğimize çentikler atıyoruz. Isıttığımız fırına atarak üstü ve altı kızarana dek pişiriyoruz. (Çok pişirirseniz kabukları çok kalın ve sert olur.) 


Tam Buğday Ekmeği







       Malzemeler:
  • 3,5 kupa tam buğday unu
  • 1 paket yaş maya
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1.5-2 kupa kadar su
  • tuz
     Yapılışı:
      Öncelikle yaş mayayı ince parçalara ayırıp derince bir kaseye koyuyoruz. Üstüne 1 tatlı kaşığı şeker ve 1 su bardağı sütü katıyoruz. Şöyle bir karıştırıp mayanın kabarması için bekletiyoruz.
     Hamuru yoğuracağımız kaba unu ve  damak tadımıza göre tuzu koyuyoruz. Kabaran mayayı da ekleyerek yoğurmaya başlıyoruz. Kulak memesinden daha yumuşak ve birazcık daha sulu bir hamur elde ediyoruz. gerekiyorsa süt eklemeye devam ederek yoğuruyoruz. ( Hamur özleşince mayalanmaya bırakıyoruz. Hamur iki katına çıkınca mayalanma tamam demektir.)  
     Mayalanan hamuru hafifçe, çok ezmeden şöyle bir yoğurup yağlı kağıt serdiğimiz  borcama yerleştiriyoruz.180 dereceye ısıtılmış fırında altı- üstü kızarana kadar pişiriyoruz.
     Afiyetle yiyoruz ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız ve sorularınız benim için önemli :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...